verhaal nog niet af.... geplaatst om op te slaan

10 mei 2017

Door de leuke dingen die ik hier doe in combinatie met mijn luiheid en het harde werken overdag nu pas weer een blog van de 2e 6 weken gemaakt.

Week 7; 6 t/m 12 maart

Dit weekend hebben we geraft en ’s avonds zijn we met een groep van 25 mensen aar Skygarden (de bekendste club in Kuta) gegaan. We hebben hier lekker gegeten en de hele avond gedanst.

Week 8; 13 t/m 19 maart

Donderdag zijn we naar een Hollandse avond bij Red Carpet Bar in Seminyak gegaan. We kregen lekkere oerhollandse gerechten en snacks, zoals bitterballen, frikandel speciaal, hutspot en erwtensoep. Ik waande me echt weer even in Nederland! Toch is de temperatuur hier wel iets hoger.. ;) Helaas waren de biertjes bij deze bar wel ontzettend duur (5 euro !!), dus ik denk dat dit de eerste en laatste Hollandse avond voor ons was. Wel leuk om een keertje mee te maken!

In het weekend zijn met z’n allen naar Ubud geweest. Dit is een plaatsje omgeven door prachtige rijstvelden en andere culturele attracties. Het is ongeveer een uur rijden vanaf ons huis in Denpasar. Van tevoren hadden we een route bedacht met verschillende stops. We begonnen onze trip bij een mooie waterval, waarna we doorreden naar een grot, wat ons was aangeraden door een local. We hadden verwacht dat we alleen even een grot zouden bekijken, maar dit bleek een twee uur durende tocht te zijn door het water en de rotsen heen. Echt heel erg leuk, ook omdat we het niet verwacht hadden! Op het einde van deze toch was er een kleine dierentuin met spinnen, slangen, varanen en andere bijzondere dieren. Doordat de tocht langer duurde dan we hadden gepland, slaan we de rest van onze stops deze dag over en rijden we door naar onze villa. Ja, je leest het goed, een VILLA! Het is echt een ontzettend mooi huis met privé zwembad. ’s Avonds gaan we lekker uit eten in Ubud en daarna vertrekken we weer naar onze casa waar we de hele avond drankjes drinken en muziek draaien. Een onvergetelijke avond! De volgende ochtend werd een heerlijk ontbijt voor ons geserveerd en hebben we even rustig aan gedaan bij het zwembad. Daarna zijn we naar Monkey Forest in Ubud geweest.

Week 9: 20 maart t/m 26 maart

Maandagavond was mijn laatste avond in het huis in Kuta, dus ben ik samen met mijn huisgenoten lekker uit eten geweest. Dinsdag ben ik verhuisd naar Denpasar. Woensdagavond ben ik lekker spontaan gaan eten met een paar collega’s en een Brabants stel. Donderdagavond lekker biertjes drinken bij een leuk tentje in Sanur.. Ja ja, zulke weken zijn prima vol te houden!

Vrijdag: weekend!! ’s Avonds heb ik samen met wat huisgenoten gegeten bij mijn favoriete Griekse warung in Kuta. Daarna zijn we even naar de Carrefour geweest. Of nouja, ‘even’… Het duurde iets langer dan gepland. Het is zo’n grote supermarkt/warenhuis! De volgende ochtend ben ik vroeg opgestaan om een yogales te volgen aan het strand en daarna heb ik ontbeten bij een super leuk tentje. ’s Middags keihard verbrand op het strand, oeps. Ook als er wolken zijn verbrand je dus, dat was ik even vergeten. ’s Avonds zijn we gezellig op stap geweest met het hele huis.

Zondag was het weer echt om te huilen. We zouden gaan brunchen en zwemmen bij een resort waar een huisgenootje stageloopt, maar het regende zo hard dat dit niet meer doorging. ’s Middags nog wel even wezen shoppen en lunchen bij een shopping mall en ’s avonds heb ik lekker gegeten met m’n oude huisgenootjes.

Week 10: 27 maart t/m 2 april

Deze week is het een bijzondere week op Bali. Dinsdag is het Nyepi Day, ook wel Silence Day genoemd. Op deze dag moet iedereen thuis blijven, mag je geen lawaai maken en moeten de lichten uit. Ook wij moesten dus met z’n allen thuisblijven. Gelukkig is ons huis redelijk afgezonderd en hebben we een groot terrein, waardoor we nog wel konden zwemmen en buiten konden chillen.

De avond voor Nyepi Day is de Ogoh Ogoh parade. Hier zijn allerlei kunstpoppen te zien, die door de lokale bevolking zijn gemaakt. Heel bijzonder. De poppen zijn bedoeld om de kwade geesten te verdrijven, dus ze zien er allemaal behoorlijk angstaanjagend uit.

Maandag:

Na een korte stagedag zijn we met het huis naar de Ogoh Ogoh parade geweest. Dit was weer lekker typisch Indonesisch, want we moesten 1,5 uur wachten voordat we de eerste pop zagen haha. Het waren wel allemaal heel mooie kunstwerken. Omdat we zolang moesten wachten waren we allemaal best wel een beetje moe geworden, dus we zijn na een uurtje naar huis gegaan en daar er nog een gezellig avondje van gemaakt.

Dinsdag:

Wat een heerlijke dag! We hebben eerst lekker uitgeslapen, rustig ontbeten en daarna de hele dag genoten van de rust. Lekker zwemmen, kletsen en lezen: wat een leven! ’s Middags hebben we gebarbecued. Aangezien alle warungs dicht zijn op Nyepi (je mag immers ook niet de straat op), hebben we voor het eerst sinds we op Bali zijn gekookt. Lekker pasta met veeeel groenten! Na een heldere dag en geen lichtvervuiling door Nyepi Day, konden we ’s avonds genieten van een lucht vol met sterren. Echt zo adembenemend mooi! Liggend op matrasjes op de grond en Bintangetjes in onze hand, hebben we deze dag mooi afgesloten

Vincent, een collega naast wie ik zit, had een voucher gekregen voor een gratis hotelovernachting. Hij kon deze zelf niet meer gebruiken, dus heb ik de voucher van hem gekregen. Samen met Leanne ben ik vrijdagavond na stage naar Ubud gereden, waar we een super leuke avond hebben gehad. Daarna heeeerlik geslapen en ontbeten in ons luxe resortje. Zaterdag zijn we gezellig met de meiden uit geweest in Seminyak: girls night out!

Week 11: 3 t/m 9 april

Maandagavond heb ik gezellig gegeten met mijn oude husigenootjes. Dit wil ik eigenlijk elke week wel doen, omdat ik ze dan ook nog blijf zien.

Maandag kreeg ik een berichtje van Max (een jongen uit Leusden die ik ken) dat hij en zijn vriendin, Sophie, op Bali waren. Dinsdagavond heb ik gezellig met hen gegeten.

Woensdagavond ben ik naar Old Man’s in Canggu geweest met wat huisgenootjes, waar Max en Sophie ook aansloten.

Donderdag heb ik een gesprek gehad met mijn baas, die na 4 maanden weer terug is uit Nederland. Hij heeft me heel goed geholpen met mijn onderzoek. Ik liep namelijk totaal vast.. We hebben ook wat meer dagen gepland waarop ik hotel inspections ga doen. Ik werd namelijk helemaal gek van vijf dagen van 9 tot 6 op kantoor zitten. In de vacature van mijn stage stond namelijk dat ik ook veel buiten kantoor zou werken, maar hier hard ik nog niks van gemerkt. Na stage ben ik gezellig met Arjen en Erwin wat gaan eten en hebben we nog even een drankje gedaan.

Veel mensen uit het huis zijn dit weekend naar Jogjakarta, een tripje van het bemiddelingsbureau. Ik ga daar in de zomer al naartoe, dus heb dit tripje even aan me voorbij laten gaan. Er waren nog een paar mensen thuis, dus samen hebben we er een gezellig weekend van gemaakt. Vrijdagavond zijn we lekker gaan eten bij een MEGA lekkere burgertent in Seminyak en hebben we nog eventjes een drankje gedaan in La Favela.

We hadden die avond onze scooters neergezet bij een supermarkt. Normaal gesproken moet je geld betalen voor het parkeren, maar er was nergens een parkeerwachter te bekennen. Toen we terugkwamen was ineens de benzineleiding van de scooter van Floor kapot gemaakt door de parkeerwachters. Hadden we achteraf dus toch moeten betalen blijkbaar.. We zijn toen met z’n vijven op 2 scooters naar huis gereden, in de hoop dat we de volgende ochtend onze scooters naar de garage o.i.d. konden brengen. Die zaterdagochtend belde een vriend ons op, om te vertellen dat hij hetzelfde probleem had. Hij heeft Floor haar scooter gemaakt, echt super lief! We konden dus die middag naar Seminyak om de scooter op te halen.

Zaterdagochtend zouden we met z’n allen naar het strand gaan en een deel van de groep zou daar gaan surfen. Helaas kon ik niet meedoen met surfen, door mijn gescheurde kruisband. ’s ochtends werden we helaas gewekt door slecht weer, dus ging het hele plan niet door. Het heeft de hele dag geregend, dus we konden bijna niks. Het is zo stom dat het de hele week mooi weer is, en het dan op onze vrije dag regent! Floor en ik zijn er toch nog maar even op uit gegaan om haar scooter op te halen en bij een overdekt strandtentje wat te eten. ’s Avonds ben ik naar m’n oude huisgenootjes gegaan, want Peter en Kees vierden die avond hun verjaardag. We zijn met z’n allen naar Skygarden gegaan, waar we de hele avond hebben gegeten, gedronken en gedanst. Heerlijk! ’s nachts ben ik bij m’n vorige huis (Dukuh guest house) blijven slapen.

Zondag werden we wakker en gelukkig scheen die dag de zon! Samen met Chinouk (een nieuw meisje in de Dukuh) ben ik naar Dreamland Beach in het zuiden gereden. Hier waren ook Floor, Michelle en Fabian uit mijn huidige huis. We hebben heerlijk op het strand gelegen en zijn ’s avonds naar Single Fin gegaan. Hier komt iedere zondag een DJ en het is echt een suuuper leuke tent met allemaal leuke mensen. Je kunt hier ook de zonsondergang zien. We hebben daar een hapje gegeten en hebben de avond op de rooftop gedanst. Om half 10 waren we allemaal best wel moe, dus we zijn maar braaf naar huis gegaan en ons bed ingedoken.

Week 12: 10 t/m 16 april

De eerste 10 weken van m’n stage zitten erop!

1 van mn opdrachten op m’n stage is om een tour te maken voor gehandicapten. Na onderzoek op internet, ga ik vandaag samen met een collega 5 hotels in Sanur bezoeken of ze geschikt zijn. Ik ben heel benieuwd, want op Bali is het niet al te best voor rolstoelgangers..

Dit paasweekend met het huis weer een weekendje weg, naar de Gili’s!! De tropische eilandjes die horen bij Lombok, een eiland naast Bali. Van vrijdag tot maandag lekker de hele dag zonnen, niks doen, chillen, lezen, kletsen, biertjes en coctails drinken, zonsondergang zien en s’avonds feestjes. We vertrekken met z’n 6’en naar Gili Air, waar we in een super leuke hostel met bamboohutjes slapen, gelijk na aankomst zijn we naar het strand gegaan waar we hebben gelegen tot zonsondergang. Met een muziek en een biertje in ons hand genoten we van het mooie uitzicht. Na een goed nachtje zijn s’ochtends een wandeling om het eiland gaan lopen, lekker ontbeten en daarna snorkelen in de zee. ‘s middags kwamen de andere 5 aan en hebben we eigenlijk precies hetzelfde gedaan als de dag ervoor, s’avonds zijn we eerst met zn allen aan het strand wezen eten en daarna naar een gek feestje/festivalletje gegaan op het eiland.

De volgende ochtend gingen we met zn 11’en op een priveboot een snorkeltour doen, waar we een in het bizar heldere water met een schildpad hebben gezwommen! De schilpad bleef heel rustig de hele tijd, dus we konden er gewoon naast staan en hem gewoon aaien! De boot bracht ons naar Gili Trawagan, een ander eilandje heel vlakbij. Daar hebben we fietsje gehuurd en het eilland over gefietst en weer (val in herhaling) coctails gedronken met zonsondergang). ’s Avonds met z’n allen lekker uiteten geweest en uitgegegaan.

Maandag meer moe dan uitgerust, met eindelijk een beetje een bruin huidje, het tropische eilandje weer verlaten. Niet helemaal getreurd overigens, wetende dat ik nog terug ga komen. Na totaal 2,5 uur op de boot en 1,5 uur rijden, lagen we weer in ons eigen bedje.

En toen waren de 2e 6 weekjes alweer om.. Gelukkig nog allemaal leuke plannen de aankomende tijd!